Des de sempre, les festes del poble han estat cosa del poble. Des de la Crida fins al ball de l’Óssa, les caramelles, la Passa o la Marratxa. Això passava i es consolidava especialment en llocs com Sant Julià, el Cap del Carrer d’Andorra la Vella, amb la Uptee o amb la Comissió de Festes d’Encamp. Amb els anys, i a mesura que els comuns s’han anat implicant més en el desenvolupament de les festes –és a dir, han anat pagant la festa–, aquest paper ha anat evolucionant. Les festes del Cap del Carrer, en perdre la colla que les impulsava, van anar caient en l’oblit, a Sant Julià tot continua immutable, la Uptee ha anat perdent pes i ha quedat relegada pràcticament al pubillatge, i a Encamp… Bé, Encamp són figues d’un altre paner. Avui, els joves continuen organitzant el gros de la festa. Cal premiar les hores i la dedicació d’un jovent al qual sovint s’acusa de poc implicat i de tenir un ós a la panxa. Res més lluny de la realitat. Treballen, i treballen molt, però els resultats no sempre acompanyen. D’un temps ençà, un comú massa lax i un jovent poc predisposat que li diguin com s’han de gastar els diners han desembocat en accions discutides com la representació de l’Óssa amb joves beguts incapaços d’articular dues frases coherents, controvertits espectacles de vaquetes i la sensació per a molts encampadans que el comú, amb el jovent, el que fa és subvencionar-los la beguda. Ja veurem com s’ho fa enguany el comú després de comprometre’s a limitar la disbauxa del fi de festa. Perquè per a alguns, la barra lliure ha estat fins ara el principal al·licient de la feina.
Barra lliure
22 jul. 2013 | Uncategorized @ca | 6 comentaris
6 comentaris
Publicar un comentari Cancel·la les respostes
Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.
barra lliure???
es cert que poden tenir barra lliure a les nits
pero si tan segura estàs del que dius(sincerament no en tens ni idea)ves i pasa unes festes amb ells i aviam que et sembla, Llavors podras dir les coses amb coneixement de moment. mutis i a la gàbia
Només espero que la teva actitud i manca de respecte no sigui la majoritària del grup que defenses. L’únic que aconsegueixes és desacreditar-los encara més. Una llàstima.
Totalment d’ acort amb tú Noemi. De fet només elsimporta passar-s’ho bé ellsmateixos. La qualitat del que volen representar és sincerament nefasta.L’alcohol i altres fan que tot el seu ” teatre ” sigui ” ni més ni menys que la viva imatge dells mateixos.
Noemí no tens ni idea de lo que parles, però si tu estàs contenta amb els teus comentaris endavant, alguns articles teus estan molt be però altres com aquest et treuen credibilitat ja que parles de coses que no has viscut dintre de la festa
Encampadana.
I ja et puc ven dir que hi ha gent organitzadora que no pren res d’alcohol.
si vols fer un article d’això, ves per les festes d’Encamp y parla amb els organitzadors, segur que ells et deixaran estar a tots els puestos tant davant de la actuacions com darrere per veure les preparacions de les actuacions, i desprès parla si van borratxos o no.
Però no li donis la imatge que no tenen aquest jovent, abans era un altre cosa i eren altres temps. No li doneu aquesta imatge perquè aquesta gent te família.
Si estigues-hi vostè a les actuacions i et critiquen per una cosa que no es veritat s’emprenyaria ? jo crec que si.
Hola Encampneitor.
Em sap greu que t’enfadis. Però això no canvia la meva percepció.
Sé exactament de què parlo.
He vist, i com jo tot el poble- amb vergonya aliena- fer el ball de l’óssa, els contrabandistes o el judici del Carnestoltes a joves completament beguts, sense ser capaços de pronunciar dues frases coherents seguides. He vist joves “actuant” de cara al públic i subvencionats amb diners públics fent bromes de caire intern, de mal gust i molt divertides – suposo que serà qüestió d’opinions- però en cap cas adequades per representar públicament amb un mínim de gràcia.
He vist la revista de Carnestoltes, mal redactada, mal engiponada, amb conyetes que només entenen uns quants, destinada a ferir sense més arguments que el fet de ser dona, ser gai o qualsevol altra fotesa.
I tot i això, no he volgut generalitzar, perquè hi ha gent que s’ho treballa, perquè hi ha gent que s’ho pren seriosament i perquè també hi ha joves que creuen que s’ho poden passar bé una mica més enllà del primitiu “cacaculopedopis”.
Em pensava que ho deixava clar en l’article.
(…) “Cal premiar les hores i la dedicació d’un jovent al qual sovint s’acusa de poc implicat i de tenir un ós a la panxa. Res més lluny de la realitat. Treballen, i treballen molt, però els resultats no sempre acompanyen”
Em sap greu que per culpa d’uns quants, la resta s’emportin la mala fama, però això només ho pot corregir el jovent des de dins. ( això o que el comú es posi les piles, però no hi confio gaire, la veritat)
Gràcies per comentar 🙂
Jo penso lo mateix que t’agafes a la critica fàcil, i a una critica que no es certa
Penso que tindries que anar a veure les actuacions i parlar amb els responsables, i així podries parlar, referent a la ossa et deixo 2 links que estan al youtube del ball de l’ossa del pre-ossa y la ossa d’aquest últims anys i espero que així queda clar de com es fan les coses.
El primer link es el pre-ossa que esta fet per el Museu Etnològic de Barcelona MEB
http://www.youtube.com/watch?v=_4fcoQnN0Qg
i aquest segon es de fa uns 3 anys fet per RTVA
http://www.youtube.com/watch?v=rDA3ivliADE
desprès de veure els vídeos si que puc dir que pots parlar amb coneixement de causa
però si vos fer una critica constructiva per aquest jovent “ per mi un dels únics joves que fan moure la seva parròquia” tindries que viure la festa amb ells.
Ja he dit que la critica fàcil es parlar sense veure com es fan les coses, i com vaig dir al comentari anterior “abans era un altre cosa i eren altres temps.”